کسب‌وکارها در سراسر جهان از تحول دیجیتالی مدیریت اسناد استقبال می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون کاغذ کار کنند و فعالیت‌های مرتبط با اسناد را خودکار کنند. در سال 2022، این فرآیند با روندهایی مانند استفاده از نرم‌افزار مبتنی بر ابر، ادغام با رسانه‌های اجتماعی، استفاده گسترده‌تر از اسناد دیجیتالی متولد شده، امضای الکترونیکی و موارد دیگر اداره خواهد شد.

 

فناوری‌های هوشمند مانند هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی در روندهای اتوماسیون اسناد در سال 2022 برجسته هستند. SharePoint، یکی از محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های همکاری امروزی، به دلیل انعطاف‌پذیری بالا و توانایی ادغام با سایر سیستم‌ها، به راحتی با این روندها پیش می‌رود.

 

اتوماسیون فرآیند های هوشمند

اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) اجازه می دهد تا کارهای تکراری را خودکار کنید، به عنوان مثال، ایجاد اسناد و گزارش ها. ادغام RPA با فناوری‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشینی، اتوماسیون فرآیند هوشمند (IPA) را به ارمغان می‌آورد. در مقایسه با RPA، IPA کاملاً مبتنی بر قانون نیست. این یک فناوری مقیاس‌پذیر است که امکان انطباق با داده‌ها و شرایط در حال تغییر را فراهم می‌کند که آن را برای خودکارسازی فرآیندهای متغیر پیچیده مناسب می‌کند. برای مثال، IPA امکان تعیین سررسید پرداخت‌ها را فراهم می‌کند و به طور خودکار یادآوری‌هایی را برای فروشندگان، مشتریان و شرکای تجاری ایجاد و ارسال می‌کند.

 

تشخیص دست خط

تشخیص دست خط از طریق ترکیب یادگیری ماشینی و ثبت اسناد پیشرفته فعال می شود. بنابراین، نرم افزار ضبط اسناد، اسناد را با دست خط دیجیتالی می کند، به عنوان مثال، در آدرس های پستی، مبالغ چک بانکی یا فرم های پزشکی. سپس الگوریتم های یادگیری ماشینی دست خط را تشخیص می دهند. شبکه های عصبی امکان تشخیص دست خط شکسته را با دقت بالا فراهم می کنند.

 

اسناد تعاملی

اسناد تعاملی دارای فایل های صوتی یا تصویری، گالری عکس، لینک ها و دکمه های ناوبری هستند. آنها مکان هایی را برای امضاهای الکترونیکی نشان می دهند که کار با آنها را جذاب و سریع می کند. بنابراین، برای نهایی کردن قرارداد فقط چند کلیک روی تبلت لازم است.

 

تحلیل هوشمند اسناد

این فناوری از پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی برای به دست آوردن بینش از داده های ساختار نیافته مانند اسناد متنی و تصاویر استفاده می کند. تحلیل اسناد هوشمند از تکنیک های مختلف درک سند استفاده می کند، مانند:

طبقه‌بندی متن امکان تخصیص یک سند به یک یا چند دسته را بر اساس کلمات، عبارات، سرفصل‌ها، ابرداده‌ها و حتی تصاویر جاسازی شده می‌دهد. به عنوان مثال، برای مسیریابی یک سند به متخصصان مربوطه استفاده می شود که به صرفه جویی در زمان و منابع کمک می کند.

شباهت متن امکان تشخیص موارد تکراری یا تقریباً تکراری در یک سند یا قطعات آن را فراهم می کند. برای جلوگیری از سردرگمی و صرفه جویی در فضا در ذخیره سازی اسناد، به حذف نسخه های قدیمی اسناد کمک می کند.

خلاصه‌سازی به کاربران کمک می‌کند تا خلاصه‌ای از یک سند را بدون خواندن کامل اسناد با حجم زیاد، به دست آورند. این تکنیک جملات کلیدی را بدون تغییر آنها تشخیص می دهد، می گیرد و به هم متصل می کند. همچنین، یک سند را می توان برای ایجاد یک متن منسجم و کوتاه شده بازنویسی کرد. دومی زمانی امکان پذیر است که تولید زبان طبیعی، فناوری که متنی را بر اساس داده های ساختاریافته تولید می کند، استفاده شود.

 

لینک منبع : https://www.scnsoft.com/blog/document-automation-trends

 

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد