این واقعیت که شرکت های کوچک داده های کمتری تولید می کنند به این معنی نیست که ابتکارات کلان داده باید برای آنها کنار گذاشته شود. از رویه خدمات کلان داده ما، تأیید می‌کنیم که شرکت‌های کوچک به‌ویژه می‌توانند به سرعت بر روی بینش‌های داده‌محور به‌دست‌آمده عمل کنند.

 

با این حال، هنگام شروع یک ابتکار کلان داده، باید به خاطر داشته باشید که تجزیه و تحلیل کلان داده تنها در صورت انتخاب منابع داده مناسب به بینش های معناداری منجر می شود. و نگرانی اصلی یک شرکت کوچک این است که بودجه محدود آنها باعث ایجاد محدودیت در روند انتخاب می شود. برای کمک به انتخاب عاقلانه شما، مشاوران ما سه منبع داده داخلی و خارجی روشنگر را به شما ارائه می دهند تا در نظر بگیرید.

CRM

سیستم‌های CRM حاوی داده‌هایی هستند که در هر نقطه تماس مشتری – بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش جمع‌آوری می‌شوند. CRM که با نرم‌افزارهای مختلف (وب‌سایت، میز پشتیبانی، تجارت الکترونیک و غیره) یکپارچه شده است، به یک پایه محکم تبدیل می‌شود که در آن داده‌های جمع‌آوری شده مشتری در آن ذخیره می‌شود. با تجزیه و تحلیل این داده ها می توانید:

برای ارائه یک تجربه شخصی تر، یک نمای 360 درجه از مشتری دریافت کنید. هنگامی که شما به وضوح سفر مشتری خود را در همه کانال ها درک می کنید، می توانید از هر فرصتی برای تبدیل درخواست ها به فروش استفاده کنید و کارمندانی که با مشتری روبرو هستند را قادر می سازید تا تصمیمات آگاهانه سریع بگیرند.
با تجزیه و تحلیل شکایات مشتریان، درخواست های پشتیبانی و موارد محصولات برگشت داده شده، محصولات/خدمات خود را اصلاح کنید یا موارد جدیدی ایجاد کنید که نیازهای مشتری را بهتر برآورده کند.

با انجام آنالیز ریزش، نرخ ساییدگی را به حداقل برسانید.

 

وبسایت شما

تجزیه و تحلیل وب سایت نقش مهمی در بهبود حضور آنلاین شما ایفا می کند و بینش هایی را در مورد چگونگی دستیابی به هدف تولید سرنخ به شما ارائه می دهد. با این منبع داده، یک راه حل کلان داده می تواند به شما کمک کند:

صفحات فرود خود را بر اساس جایی که ترافیک بازدیدکننده شما از آن می آید، تنظیم کنید.
با درک اینکه چه چیزی بر رفتار مشتری تأثیر می گذارد و وب سایت خود را مطابق با نیازهای مشتری بهینه کنید، سفرهای مشتری را بهبود بخشید.
افزایش نرخ تبدیل از طریق اندازه گیری و تجزیه و تحلیل ارقام تبدیل فعلی و شناسایی فرصت های تبدیل جدید.
کمپین های بازاریابی خود را با ارزیابی عملکرد آنها به روز کنید.

 

رسانه های اجتماعی

اگرچه منابع داده داخلی روشنگری هستند، تنها تجزیه و تحلیل داده های داخلی حتی برای یک تجارت کوچک کافی نیست. اگر از این فرصت استفاده نکنید، آشکار کردن روندهای اجتماعی و عملکرد بهتر از رقبا را از دست خواهید داد. کانال‌های رسانه‌های اجتماعی حاوی انبوهی از داده‌ها هستند که مشتریان فعلی و چشم‌انداز شما به صورت عمدی و ناخواسته به اشتراک می‌گذارند. تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند:

اینفلوئنسر مارکتینگ را بهتر اجرا کنید و با شناسایی احساسات مشتری، با روندهای حوزه کسب و کار خود همراه باشید.
از طریق تجزیه و تحلیل بازخورد مشتریان خود، استراتژی بهتری برای به رسمیت شناختن نام تجاری خود ایجاد کنید، که فرصتی را برای تبدیل دنبال کنندگان خود به مشتری باز می کند.

ببینید چگونه کسب و کارهای کوچک از منابع داده استفاده می کنند

طبق تحقیقات IBM، 62 درصد از خرده فروشان از تجزیه و تحلیل داده های بزرگ استفاده می کنند تا از رقبا پیشی بگیرند. از جمله شرکت‌های کوچکی مانند BaubleBar و Emitations هستند که تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ را برای حفظ روندها به کار می‌گیرند. این برندهای لوازم جانبی با ردیابی ویژگی‌های مشتریان (جمعیت‌شناختی، روان‌شناختی)، تجزیه و تحلیل رفتار خرید و بازخورد آنها، بینشی عمیق از انتخاب‌های محبوب مشتریان خود به دست می‌آورند. آنها این داده ها را با روندهای اجتماعی در مد مقایسه می کنند تا الگوها و همبستگی هایی را شناسایی کنند که به طراحی پیشنهاد آنها و تعریف استراتژی بازاریابی آنها کمک می کند.

 

پیش‌بینی می‌شود که هوش تجاری جهانی و بازار تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ رشد کند، که بیرون ماندن را دشوار می‌کند – فرصت‌های کلان داده وسوسه‌انگیز هستند.

 

پایان .

لینک منبع : https://www.scnsoft.com/blog/big-data-for-small-business

 

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد