بسیاری از شهرها در ساحل غربی ایالات متحده اخیراً بدترین کیفیت هوا را در جهان به دلیل آتش سوزی های مداوم جنگل ها تحمل کردند. علاوه بر آسیب های وارده به خانه ها و زیرساخت ها، قرار گرفتن در معرض ذرات سمی تولید شده توسط آتش سوزی می تواند مشکلات سلامتی طولانی مدت را برای ساکنان مناطق آسیب دیده ایجاد کند، به ویژه در مناطق شهری که آلودگی هوا از قبل موضوعی نگران کننده است.

آقا لورنت از سیگ فاکس می‌گوید از آنجایی که آتش‌سوزی‌های جنگلی به سرعت گسترش می‌یابند، دسترسی مداوم به داده‌های محیطی برای مقامات ایمنی عمومی و رهبران جامعه ضروری است تا بتوانند شهروندان را در زمان واقعی درباره تهدیدات پیش روی خود به‌روزرسانی کنند. نه تنها اطلاعات مربوط به کیفیت هوا باید به سرعت به دست آید تا مرتبط و قابل اجرا باشد، بلکه باید دقیق باشد تا سردرگمی بیشتری به شرایط آشفته از قبل اضافه نشود.

 

اینترنت اشیا می تواند به جوامع در دستیابی به این نیازها کمک کند. با ارتقای مانیتورهای کیفیت هوا به دستگاه‌هایی که مجهز به حسگرهای اینترنت اشیا هستند، جوامع می‌توانند با جمع‌آوری داده‌های به موقع درباره تأثیر آتش‌سوزی‌های جنگلی بر کیفیت هوا، هوشمندتر و ایمن‌تر شوند.

 

مانیتورهای کیفیت هوای مجهز به اینترنت اشیا، مانند آنهایی که توسط شرکت eLichens ساخته شده اند، داده هایی را جمع آوری می کنند که سپس می توانند تأثیراتی را که برخی از عوامل (به عنوان مثال، ترافیک جاده، انتشار گازهای گلخانه ای و سایر آلاینده ها) بر کیفیت هوا داشته باشند، تعیین کنند. پس از نصب، این مانیتورها غلظت ساعتی آلاینده ها، از جمله دی اکسید نیتروژن (NO2)، ازن (O3،) و همچنین سایر اندازه گیری های آب و هوایی مانند سطح دما و رطوبت را بررسی کرده و به طور خودکار ارتباط برقرار می کنند.

داده‌های جمع‌آوری‌شده از این مانیتورها می‌توانند برای نقشه‌برداری از راه دور کیفیت هوا در زمان واقعی برای شهرها استفاده شوند. از آنجایی که کیفیت هوا حتی از خیابانی به خیابان دیگر می‌تواند بسیار متفاوت باشد، جوامع برای تشخیص دقیق واریانس‌ها نیاز به نصب مانیتورهای متعدد دارند.در غیر این صورت، طرح‌های پاسخ به خطر تعمیم و ناکارآمدی در پرداختن به موقعیت و نیازهای فوری یک محله معین می‌شوند. این پلت فرم از داده های بزرگ استفاده می کند و قادر است تکامل کیفیت هوا را بر اساس عوامل خطر در اطراف مانند کارخانه ها یا حتی رویدادهای آب و هوایی مانند باد یا آتش سوزی در اطراف پیش بینی کند. کیفیت سنسورها امکان دستیابی به این امر را فراهم می کند که تعداد کمی از سنسورها به طور هوشمندانه در منطقه مستقر شوند.

در حالی که توانایی تشخیص اختلالات در کیفیت هوا برای برنامه ریزی شهری در شرایط عادی ارزشمند است، اما زمانی که جوامع در حال مبارزه با آتش سوزی هستند اهمیت بیشتری پیدا می کند، زیرا این مانیتورها می توانند ذرات مضر هوا را از آتش تشخیص دهند. با بینش‌های جغرافیایی خاص در مورد اینکه چگونه پدیده‌های طبیعی و فعالیت‌های روزمره بر محیط‌های منحصربه‌فرد تأثیر می‌گذارند، مسولان شهر می‌توانند برنامه‌های عملیاتی دقیقی را برای نحوه واکنش شهروندان در یک منطقه خاص به شرایط منحصربه‌فرد پیش روی خود ایجاد کنند.

بدون حسگرهای اینترنت اشیا برای هشدار دادن به اپراتورها از تغییرات این شرایط به محض وقوع، جوامع ممکن است فرصت خود را برای واکنش به خطرات در حالی که هنوز قابل مدیریت هستند از دست بدهند.
شبکه های اختصاصی اینترنت اشیا از انتقال مداوم داده ها حتی در شرایط سخت پشتیبانی می کنند

دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیا به مقامات شهری کمک می‌کنند تا کیفیت هوای در حال تحول را در زمان واقعی نظارت کنند و از آن داده‌ها برای محافظت از جان شهروندان خود استفاده کنند. با این حال، جوامع تنها زمانی می توانند به ارزش این دستگاه ها پی ببرند که حسگرهای IoT به شبکه ای که هم قابل اعتماد و هم مقرون به صرفه است، مانند 0G، متصل شوند.
ل

شبکه‌های 0G با شبکه‌های سنتی (مانند تلفن همراه، وای‌فای) تفاوت دارند زیرا برای انتقال مکرر مقادیر کمی داده در بردهای طولانی بهینه‌سازی شده‌اند، به این معنی که می‌توانند به طور مداوم تغییرات کیفیت هوا را دریافت کرده و گزارش دهند. از آنجایی که حجم اطلاعات انتقال یافته کم است، این شبکه ها انرژی کمتری مصرف می کنند و بنابراین با هزینه بسیار کمتری نسبت به سایر گزینه های شبکه کار می کنند.

0G به‌ویژه برای شهرهایی که منابع خود را برای مبارزه با بحران‌هایی مانند آتش‌سوزی جنگلی اختصاص داده‌اند، مقرون به صرفه بودن اهمیت دارد. و در حالی که شبکه‌های سلولی یا Wi-Fi در شرایط شدید مانند بادهای شدید در برابر قطعی آسیب‌پذیر هستند، به عنوان یک شبکه فرکانس رادیویی، 0G می‌تواند اتصال را تضمین کند تا دسترسی بی‌وقفه به داده‌های کیفیت هوا را فراهم کند که جوامع برای پاسخ سریع و مؤثر به آن نیاز دارند.

کیفیت هوا یک نگرانی مبرم برای بسیاری از جوامع در داخل ایالات متحده است، به ویژه آنهایی که در ساحل غربی در حال حاضر در حال مبارزه با آتش سوزی های جنگلی هستند. با ایجاد یک زیرساخت نظارتی مبتنی بر اینترنت اشیا، جوامع می‌توانند بینش‌های مهمی از کیفیت هوا به دست آورند که به آنها کمک می‌کند تا بحران آتش‌سوزی فعلی را بهتر هدایت کنند و همچنین خود را برای چالش‌های کیفیت هوا در آینده آماده کنند.

 

پایان 😉

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد