برای مثال، ابزارهای فضای ابری مانند برنامه‌ریزی آنلاین، در بخش پذیرایی ضروری بوده‌اند که به رستوران‌ها اجازه می‌دهند تا بازگشایی شوند، از قبل رزرو کنند، و رستوران هارا با فاصله اجتماعی با مکان‌های ظرفیت محدود تطبیق دهند. با این حال، طبق نظرسنجی انجام شده توسط شرکت Statista، یک چهارم شرکت‌های دیجیتالی بین 300,000 تا 400,000 دلار آمریکا به دلیل قطع برق در سال 2019 ضرر کردند.

علاوه بر این، 15 درصد از شرکت‌های مرتبط نیز بیش از پنج میلیون دلار ضرر کردند. نگاه کردن به این اعداد ترسناک است، اما حقیقت این است که می توانید با رعایت این پنج نکته، قربانی قطعی فضای ابری نشوید.

5 راه برای جلوگیری از قطع شدن ابر و حفظ بهره وری

چند فضای ابری داشته باشید.

اگر مصمم هستید که بهترین هاست را برای کسب و کار خود پیاده سازی کنید، باید همان اهدافی را داشته باشید که هنگام جستجوی نرم افزار ها دنبال می کنید: انتخاب بهترین ابزار برای تیم خود. اما بهترین گزینه برای کسب و کار شما چیست ؟

اگرچه هر شرکت مجموعه‌ای از نیازهای متفاوتی خواهد داشت، داشتن چند فضای ابری یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از خود در برابر قطع شدن آن است.

 ترافیک و پهنای باند مناسب تهیه کنید

بیشتر اوقات، کندی وب سایت، خرابی سرویس و قطع شدن ابر داخلی به دلیل اوج غیرمنتظره ترافیک و اضافه بار سرور ایجاد می شود. این افزایش سریع ترافیک می تواند در دسترس بودن فضای ابری شما تأثیر بگذارد. اولین قدم برای جلوگیری از خرابی وب سایت به دلیل ترافیک بالا، اجرای traceroutes برای شناسایی منبع مشکل است. به این ترتیب، می توانید تعیین کنید که آیا مشکل ناشی از میزبانی ابری شما بوده است یا نقص سیستم داخلی. اگر مشکل واقعاً ناشی از اینترنت است، می توانید ترافیک را تغییر مسیر دهید و عملکرد سایت خود را بهبود ببخشید.

این امر به ویژه برای سرویس‌های میزبان ابری با ترافیک بالا، مانند راه‌حل‌های مدیریت سفارش، که هنگام میزبانی صدها کاربر و شرکت‌کنندگان وبینار در ساعات و زمان‌های بسیار خاص، مجبور به مدیریت ترافیک زیادی هستند، اهمیت دارد. چه شما یک پلتفرم تجارت الکترونیکی دارید یا یک شرکت شرکتی (نرم افزار به عنوان سرویس) میزبان ابر، اولویت اصلی شما باید داشتن یک ابر قابل اعتماد باشد، زیرا ارائه یک سرویس ضد شکست اولین گام به سمت حفظ مشتری است. در عصر دیجیتال، هیچکس برای سرویسی که یک روز در میان خراب می شود، هزینه ای پرداخت نمی کند.

تست مکرر سرویس

گاهی اوقات بهترین راه برای مبارزه با مشکلات قطع ابر در واقع ایجاد آنها، یادگیری نحوه عملکرد آنها و درک عواقب آنها است. این امر به ویژه در صورتی صادق است که کل عملیات دیجیتال کسب و کار شما به خدمات مبتنی بر فضای ابری بستگی داشته باشد.

بسیاری از شرکت‌ها از فضای ابری برای انجام کارهایی بیشتر از ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده می‌کنند، مانند رایانش ابری پیاده‌سازی شده در RPA (اتوماسیون فرآیند رباتیک)، یا راه‌حل‌های نرم‌افزار کنفرانس ویدیویی و کاهش ریزش مشتری. در پی همه‌گیری کووید-19، با توجه به اینکه بسیاری از سرپرستان  و کارکنان مجبور به کار از خانه شده‌اند، سیستم‌های ارتباطی مبتنی بر ابر به سرعت خود را به عنوان ویژگی‌های کلیدی ابری برای تیم‌های راه دور قرار داده‌اند.

به همین دلیل، آزمایش ارائه دهنده ابر خود برای هرگونه قطعی احتمالی بیش از همیشه مهم است. علاوه بر این، برای مثال، اگر در صنعت DevOps کار می کنید، ابزارهای همکاری شما احتمالاً توسط ابر پشتیبانی می شوند. این می تواند فرهنگ کار تیمی، اشتراک گذاری امن زندگی و اعلان های زنده را تضمین کند. اگر واقعاً چنین است، باید سیستم‌های توسعه نرم‌افزار مشترک خود را آزمایش کنید تا به طور کامل بفهمید که چگونه قطع ابر می‌تواند بر کسب‌وکار شما تأثیر بگذارد.

کارشناسان فناوری اطلاعات را استخدام کنید

گاهی اوقات، تنها راه برای داشتن یک فضای ابری قوی این است که مطمئن شوید متخصص ترین متخصصان را در نیروی کار خود دارید. اگرچه این درست است که بسیاری از مشاغل دیجیتال متخصصان فناوری اطلاعات را استخدام می کنند، برخی از شرکت ها مایل نیستند در بودجه خود جایی برای اضافه کردن اعضای تیم جدید به نیروی کار خود ایجاد کنند.

این اشتباه است. بهترین راه برای قرار دادن امنیت ابری در جلو و مرکز شرکت شما این است که متخصصان نظارت فضای ابری را در لیست حقوق و دستمزد خود داشته باشید. این کارمندان چیزهای مثبت زیادی را روی میز به ارمغان می آورند. آنها نه تنها می توانند به شما در مدیریت قطعی های احتمالی کمک کنند، بلکه می توانند به شما در جلوگیری از هرگونه مشکل و کاهش خطرات ناشی از یک سرویس مبتنی بر ابر کمک کنند.

یک طرح اضطراری داشته باشید

در آخر، بیایید ببینیم که چگونه می توان با بدترین سناریو و خرابی های احتمالی مقابله کرد و در صورت وقوع قطعی ابر، چه کاری باید انجام دهید. اگرچه در مورد چگونگی جلوگیری از این مسائل بحث کرده‌ایم، گاهی اوقات تصادفات اجتناب‌ناپذیر هستند و بلایای ابری در نهایت رخ می‌دهند.

اول، داشتن یک نسخه پشتیبان امن از تمام داده های ضروری و حساس برای جلوگیری از از دست دادن اطلاعات حیاتی مهم است. علاوه بر این، اگر کل عملیات کسب و کار شما بر روی یک سیستم ابری اجرا می شود، باید راه حل نرم افزاری دیگری داشته باشید. در غیر این صورت، یک قطع ابری می تواند تیم شما را غیر قابل ارتباط و ناتوان کند.

اگرچه بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر که مجبور به تکیه بر سیستم‌های کسب‌وکار کوچک کوچک‌تر هستند ممکن است احساس کنند که بازگشت سرمایه برای یک طرح پشتیبان کم است، حقیقت این است که داشتن یک برنامه اضطراری و برنامه نرم‌افزار یدکی برای استفاده در این زمان‌ها می‌تواند به معنای تفاوت بین دست انداز کوچک در جاده و یک فاجعه بزرگ.

اگر اینطور است، و فکر نمی‌کنید بودجه شما به اندازه‌ای بزرگ است که فضایی برای یک طرح اضطراری گران قیمت ایجاد کند، بازار راه‌حل‌های نرم‌افزار کنفرانس آنلاین رایگان یا سایر ابزارهای ارتباطی تجاری را جستجو کنید. اینها به نیروی کار از راه دور شما اجازه می دهد تا به وظایف خود ادامه دهند و در عین حال احساس عادی بودن را حفظ کنند. بسیاری از برنامه‌های رایگان شامل ویژگی‌های ضروری مانند کنفرانس ویدیویی ایمن، اشتراک‌گذاری صفحه و اشتراک فایل هستند. اگرچه به اندازه خدمات پریمیوم قوی نیستند، اما می توانند ارتباطات شرکت شما را در مواقع اضطراری حفظ کنند.

بیایید همه چیزهایی را که تا کنون آموخته ایم مرور کنیم:

سیستم‌های چند ابری و اضافی می‌توانند به شما کمک کنند تا نقاط شکست را کاهش دهید.
ترافیک می تواند باعث قطع شدن فضای ابری شود. بهترین راه برای مبارزه با آن، درک این موضوع و یافتن بهترین راه برای مدیریت آن است.
مهم است که ابر خود را آزمایش کنید و بفهمید که چه چیزی باعث خرابی ها می شود، چگونه از آنها جلوگیری کنید، و چگونه در هنگام مشکلات احتمالی واکنش نشان دهید.
باید مطمئن شوید که ذهن درستی در نیروی کار خود دارید. بهترین راه برای جلوگیری از قطع شدن ابر این است که متخصصان در تیم خود داشته باشید.
برای هر مشکلی آماده باشید. اگر بدترین سناریو اتفاق بیفتد، باید یک برنامه پشتیبان برای ادامه کسب و کار طبق معمول داشته باشید.

ما نمی‌توانیم از هر قطعی فضای ابرب جلوگیری کنیم، اما انجام این پنج مرحله و اجرای تمام اقدامات احتیاطی موجود، کسب‌وکار شما را همیشه یک قدم جلوتر نگه می‌دارد.

 

لینک منبع : https://www.iotforall.com/5-ways-to-prevent-cloud-outages-and-maintain-productivity

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد