ربات ها برای تسلط بر کارهای خانه، ویدئوهای تعامل انسان را تماشا می کنند.

 

محققان دانشگاه کارنگی ملون روش یادگیری جدیدی را برای ربات ها بر اساس تقلید از رفتار انسان ابداع کرده اند.

روش یادگیری ربات تقلید انسان یا WHIRL شامل ربات‌هایی است که فیلم‌هایی از انسان‌ها را تماشا می‌کنند که وظایف عمومی را انجام می‌دهند و رفتار آنها را تقلید می‌کنند تا در نهایت همان اقدامات را خودشان انجام دهند.

 

شیخار باهل، دکترای تخصصی، گفت: «تقلید روشی عالی برای یادگیری است. دانشجوی مؤسسه رباتیک در دانشگاه کارنگی ملون. “آموزش ربات ها از تماشای مستقیم انسان ها به عنوان یک مشکل حل نشده در این زمینه باقی مانده است، اما این کار گام مهمی در ایجاد این توانایی برداشته است.”

تیم با افزودن یک دوربین و نرم‌افزار تازه توسعه‌یافته به یک ربات، به این واحد آموزش داد که بیش از 20 کار خانگی را انجام دهد، از باز کردن و بستن وسایل تا قرار دادن درب ظرف و بیرون آوردن زباله‌ها. برای هر کار، ربات یک انسان را تماشا می‌کرد که یک بار کار را انجام می‌داد و تا زمانی که موفق شد، تقلید از آن عمل را تمرین می‌کرد.

این تیم تحقیقات خود را در این ماه در کنفرانس Robotics: Science and Systems در نیویورک ارائه کرد.

دیپاک پاتاک، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی، گفت: «این کار راهی برای آوردن ربات‌ها به خانه ارائه می‌کند. این فناوری به ما این امکان را می‌دهد که به جای اینکه منتظر برنامه‌ریزی یا آموزش روبات‌ها باشیم، ربات‌ها را مستقر کنیم و از آن‌ها بخواهیم نحوه انجام وظایف را بیاموزند، در حالی که با محیط خود سازگار شده و تنها با تماشا کردن بهبود می‌یابند.

به طور معمول، روش‌های یادگیری تقلید و تقویتی محبوب‌ترین روش‌ها برای آموزش روبات‌ها هستند، با این حال، این رویکردها چالش‌هایی را در مورد نیاز به سطوح بالای داده برای آموزش الگوریتم – معروف به “ناکارآمدی نمونه” – و همچنین محدود شدن به تنظیمات آزمایشگاهی به همراه دارد.

به نظر می رسد روش کارنگی با روی آوردن به یادگیری دیدگاه سوم شخص با این مشکل مقابله کند. همانطور که WHIRL همچنین به روبات‌ها اجازه می‌دهد از هر ویدئویی یاد بگیرند، این الگوریتم مقیاس‌پذیر است و برای همه محیط‌های خانه، با موارد استفاده خاص در موقعیت‌هایی که صاحبان خانه‌های مسن یا آسیب‌دیده دارند، قابل استفاده است.

 

پایان .

لینک منبع : https://www.iotworldtoday.com/2022/07/25/new-robotic-learning-method-trains-robots-to-mimic-humans/

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد