این توافق اولین گام در ماموریت این شرکت ها برای گسترش قابلیت های روباتیک فراتر از زمین است.

 

هیوندای و شرکت خواهرش کیا برای توسعه راه حل های حرکتی برای اکتشاف ماه شریک شده اند. بر اساس برنامه فضایی ملی کره و تلاش برای پیشرفت صنعت اکتشاف فضایی این کشور.

این توافق به عنوان یک “لحظه مهم” در ماموریت شرکت های خودروسازی برای گسترش دامنه خود به فراسوی زمین اعلام شده است.

یونگ وا کیم، معاون اجرایی هیوندای موتور و کیا گفت: «ما اولین گام را برای تبدیل دیدگاه خود به رباتیک و مفهوم متاموبیتی به واقعیت برداشته‌ایم. ما دامنه تجربه جابجایی انسان را فراتر از وسایل حمل و نقل سنتی و فراتر از مرزهای زمین گسترش خواهیم داد تا بیشتر به پیشرفت نوع بشر کمک کنیم و به ایجاد آینده ای بهتر کمک کنیم.

این خبر همچنین به دنبال پرتاب موفقیت‌آمیز موشکی طراحی و تولید داخلی توسط کره در ژوئن منتشر شد که برای پرتاب ماهواره توسعه یافته و جاه‌طلبی‌های هوافضایی این کشور را نشان می‌دهد.

برای طرح تحرک فضایی، شرکت‌های خودروسازی کنسرسیومی را با شش موسسه تحقیقاتی کره‌ای تشکیل دادند تا نه تنها خود سیستم تحرک، بلکه فن‌آوری‌هایی را برای ارسال وسیله نقلیه به ماه و کار از راه دور پس از استقرار آن، توسعه دهند.

 

در حالی که این نهادهای شرکت‌کننده در تخصص مهندسی و فضایی خود مشارکت خواهند کرد، کیا و هیوندای فناوری‌های تحرک هوشمند خود را ارائه خواهند کرد. ترکیبی برای ایجاد نه تنها راه حل های تحرک فضایی، بلکه تجهیزات اکتشافی، ابزارهای ارتباطی از راه دور و نرم افزار برای عملیات تحرک.

هیوندای موتور چشم انداز رباتیک خود را از “Metamobilty” در ماه ژانویه اعلام کرد که برای کمک به تحقق “تحرک نامحدود” با گسترش راه حل های رباتیک و هوش مصنوعی در فضا و استفاده از رباتیک به عنوان “واسطه بین دنیای واقعی و مجازی” پیش بینی شده است. هیوندای همچنین قرار است یک مفهوم جدید Mobility of Things (MoT) را معرفی کند که به موجب آن رباتیک با استفاده از پلتفرم‌های plug-and-play، تحرک جسم معمولی بی‌جان را اعطا می‌کند.

 

پایان.

لینک منبع : https://www.iotworldtoday.com/2022/08/03/hyundai-and-kia-take-on-space-exploration

 

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد