تاثیر اینترنت اشیا بر سیستم B2B

B2B در اصل به معنای شرکتی که بر فروش محصولات و خدمات خود به سایر سازمان ها تمرکز دارد. اینترنت اشیا نقش مهمی در رشد و ارتقای آنها دارد. همچنین استانداردهای کلی زندگی خود را بهبود می بخشد. بیایید از مزایای عظیمی که شرکت‌ها می‌توانند به دست آورند، بپردازیم.

نوآوری در عملیات تجاری

نوآوری در حال حاضر به یک جنبه غیرقابل انکار هر کسب و کار تبدیل شده است، بدون آن بقا در بازار بسیار دشوار است. هر روز که می گذرد، کسب و کارها با انگیزه بهبود، تغییراتی را تجربه می کنند. با این حال، همه نتایج قابل اعتماد نیستند. و این دقیقاً همان چیزی است که منجر به نوآوری می شود، جایی که یک اشتباه را می توان با یک رویکرد جدید اصلاح کرد. در واقع، فناوری‌های مختلفی که امروزه در اختیار داریم، همگی نتیجه تجربیات نوآوران مختلف است که تفاوت چشمگیری در عملیات کسب‌وکار به ارمغان آورده است.

چه کسی فکرش را می کرد که فرآیند پرداخت حقوق و دستمزد در چند ساعت انجام شود؟ با این حال، رشد فناوری و پذیرش صحیح آن به روش‌های نوآورانه برای مدیریت منابع انسانی کمک کرده است. اینترنت اشیا بستری را برای تشخیص خودکار حضور کارگران فراهم می‌کند و در نتیجه فرآیند را انعطاف‌پذیرتر و کارآمدتر می‌کند. بسیاری از شرکت‌هایی که با شرکت‌های توسعه نرم‌افزار همکاری کرده‌اند، از چنین نوآوری‌هایی در عملکرد محصول خود استفاده می‌کنند. و به طور مشابه، فرصت‌هایی که پلتفرم اینترنت اشیا برای کسب‌وکارها به ارمغان می‌آورد، برای ایجاد استراتژی‌های جدید و قابل دسترس برای شکوفایی آن، بسیار زیاد و طاقت‌فرسا هستند.

زنجیره تامین موثر

با IoT، نیاز برای مدیریت زنجیره تامین تا حد زیادی کاهش می یابد. با تعبیه حسگرها در تجهیزات تولیدی و دستگاه های الکترونیکی، عملیات را ساده می کند. با بیشتر دستگاه های متصل به اینترنت، در دسترس بودن داده های یه روز و آنلاین نیز افزایش می یابد. با ارائه عملکرد ردیابی فوری، زنجیره تامین را صاف می کند. فرآیند حمل و نقل انتها به انتها برای هر دو طرف آموزنده تر و قانع کننده تر می شود. بارکدهایی به محصولات تولیدی متصل می‌شوند که داده‌های مربوط به کد محصول، جزئیات سازنده و مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را نشان می‌دهند. این به پیگیری موجودی کمک می کند و شرایط رنج ناشی از کمبود موجودی را کاهش می دهد.

رویکردهای بازاریابی بهتر

با IoT، سازمان ها می توانند دامنه بازاریابی خود را در خارج از کشور گسترش دهند. کانالی را فعال می کند که داده ها را بدون نیاز به تعامل بین انسان ها به اشتراک بگذارد. تجزیه و تحلیل پیش بینی به یادگیری رفتار بازار کمک می کند و بر این اساس تصمیم گیری را بهتر می کند. آنها می توانند داده های واقعی در مورد استفاده از محصول و خدمات خود به دست آورند تا استراتژی های خود را به خوبی برنامه ریزی کنند تا تجربه مشتری را افزایش دهند.

علاوه بر این، رویکردهای بازاریابی مبتنی بر داده می توانند رفتار کاربر را با استفاده از پلتفرم های متصل به وب تجزیه و تحلیل کنند. به جای تکیه بر رسانه های تبلیغاتی برای انتقال پیام خود، امکان دسترسی مستقیم به مخاطبان هدف را به حداکثر می رساند.

رقابت تقویت شده

ادغام IoT با B2B بستر را برای بسیاری از صنایع در بازار باز می کند. این به عنوان یک عنصر تقویت کننده عمل می کند که شرکت را برای ارائه یک رقابت سخت آماده می کند. جمع آوری سریع داده ها از کل منطقه تولید منجر به ارائه اطلاعات در زمان واقعی می شود. راندمان کاری و بهره وری را بهبود می بخشد.

اینترنت اشیا استفاده از داده ها و اتصال با دستگاه ها را بهبود می بخشد. این شامل هوشمندی در فرآیند می شود که در نهایت منجر به ایجاد ساختاری می شود که به طور فعال کار می کند.

از طریق بهبود کمی و کیفی کار منجر به ایجاد مزیت رقابتی می شود. گنجاندن اینترنت اشیاء در نقشه راه B2B با تسریع روش کار منجر به به ارمغان آوردن مزایای مثمر ثمر برای کسب و کار خواهد شد.

بهینه سازی مدیریت

حسگرها آنهایی هستند که اطلاعات اولیه در مورد نیاز به تعمیر و نگهداری تجهیزات را در اختیار سازندگان قرار می دهند. این عملکرد داخلی به آنها کمک می کند تا اقدامات پیشگیرانه را در برابر مشکلات انجام دهند. همچنین پیش بینی می کند که آیا خطا وجود دارد و امکان اصلاح آنها وجود دارد.

مکانیسم انتقال اطلاعات به اپراتور مربوطه با یافتن و جمع آوری داده ها شروع می شود. از طریق اینترنت، داده های جمع آوری شده را به صورت بی سیم به فرد مورد نظر منتقل می کند.

اطلاع از قبل در مورد چنین الزاماتی به شرکت کمک می کند تا هزینه تعمیر آن را کاهش دهد. مدیریت دقیق گردش کار حتی بدون دخالت انسان ممکن می شود. چنین پیشرفتی در فرآیند کار، تلاش های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد و روش را هوشمندتر می کند.

 

تاثیر تعامل با مشتری

شرکت‌ها از پلتفرم‌های اینترنت اشیا برای بهبود فرآیندهای خود استفاده می‌کنند. در نهایت، همه چیز این است که تمام تلاش خود را برای بهبود تعامل با مشتری انجام دهند.

 

داده ها مهم است

ماهیت انسان اغلب تغییر می کند. آنچه آنها صحبت می کنند و انجام می دهند می تواند در چند دقیقه تغییر کند. این جنبه انسانی که دائماً در حال تغییر است، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های B2B است. و بیشتر از همه، منجر به سناریوی ناباوری در بررسی مشتری می‌شود و این سوال را به وجود می‌آورد – «حالا چکار کنیم؟». تنها پاسخ مناسب و کاربردی داده است. و اینترنت اشیا با نشان دادن صحت نقش یک نجات دهنده را ایفا می کند.

کارکرد ساده

یک پیوند ناگسستنی پیش نیاز یک زنجیره تامین مداوم برای B2B است. این در حال حاضر با IoT قابل دستیابی است، زیرا کسب و کار را دوباره اختراع می کند تا از اجرای روان فرآیند اطمینان حاصل کند. با کمک RFID (دستگاه شناسایی فرکانس رادیویی) می توانید تمام جزئیات موارد را ردیابی کنید. این امکان ردیابی مسیر محصول را فراهم می کند. علاوه بر این، دانستن زمان تحویل مربوطه کمک می کند که به تحویل روان محصول کمک کند.

یکی از سودمندترین کاربردهای تگ RFID این است که قبل از تحویل محصول، بازرسی را انجام می دهد. کیفیت خدمات را بهبود می بخشد و احتمال بازگشت آن را کاهش می دهد. در درجه اول، B2B ها از آن برای افزایش کارایی کل چرخه تحویل استفاده می کنند.

رویکرد آگاهانه

تیم بازاریابی و فروش اغلب در یافتن بهترین فرآیند برای تعامل با مشتریان خود با مشکل مواجه می شوند. اینترنت اشیا همان چیزی است که به آنها کمک می کند تا در جهتی واقعی تلاش کنند. آنها ترجیحاً قبل از وقوع در مورد نیاز به نگهداری اطلاع می دهند. این امکان را به شرکت می دهد تا اقدامات مناسب را انجام دهد تا بر کار مشتریان تأثیری نگذارد. اینترنت اشیا در مورد چنین الزاماتی در محصول به آنها اطلاع رسانی می کند. دقت شما را نسبت به آنها نشان می دهد و باعث رضایت بیشتر مشتری می شود.

خلاصه

اینترنت اشیا الهام بخش ترین ابزار در حوزه کسب و کار است. B2B از مزایای آن بهره مند می شود زیرا یک محیط کاری کاملاً جدید را برای آنها باز می کند. با در نظر گرفتن دیدگاه‌های فوق، اینترنت اشیا می‌تواند تأثیر مثبتی بر B2B داشته باشد، که باعث می‌شود فرآیند آن‌ها در هنگام پذیرش هوشمندتر شود. کارایی را صاف می کند و به نوآوری در فرآیندهای تجاری ادامه می دهد.

 

لینک منبع : https://www.iotforall.com/enhancing-b2b-customer-engagement-with-iot

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد