ربات انسان نما مکالمه خود را برای مشتریان عادی شخصی سازی می کند.

 

محققان دانشگاه ناپل یک سیستم روباتیک تعاملی جدید را توسعه داده اند که به طور خاص برای بارتنینگ طراحی شده است. این ربات انسان‌نما که ربات بارتنینگ برای عملیات‌های تعاملی طولانی مدت (BRILLO) نامیده می‌شود، دارای دو بازو برای مخلوط کردن و سرو نوشیدنی‌ها، چهره‌ای مبتنی بر مانیتور است که حالات مختلف چهره را نشان می‌دهد و مهم‌تر از همه، مهارت‌های اجتماعی برای تکرار همان نوع تعاملات آنهایی که معمولاً بین مشتری و بارمن دیده می شوند.

سیستم جدید تقاضای رو به رشدی برای ربات‌های اجتماعی را برآورده می‌کند که نه تنها به طور موثری برای تقلید از شغل انسان کار می‌کنند، بلکه قادر به ارائه تحریک و تعامل اجتماعی نیز هستند. با این حال، توسعه ابزارهای واقع بینانه برای دستیابی به این امر معمولاً چالش برانگیز است، و نمونه های دیگر ربات های بارمن این جنبه را به طور کامل نادیده می گیرند.

به گفته تیم تحقیقاتی، یک بارمن روباتیک موثر نه تنها باید بتواند با مشتریان صحبت کند، بلکه باید تعاملات و چهره های خاصی را برای شخصی سازی مکالمات با مشتریان عادی به خاطر بسپارد.

این تیم نوشت: «شخصی‌سازی ربات خدماتی در تعامل انسان و ربات در دنیای واقعی نیازمند توسعه مکانیسم‌های پیچیده برای شناسایی تفاوت‌ها در گروه متمرکز کاربران است.

برای رسیدن به این هدف، BRILLO با یک میکروفون، اسپیکر و دوربین در بدنه‌اش تعبیه شده است تا عبارات و زبان بدن مشتریان را نظارت و شناسایی کند و به آن اجازه می‌دهد پاسخ‌های مناسب را ارائه دهد و ارتباط برقرار کند، و همچنین تشخیص دهد که در چه حالتی هستند.

با این حال، برنامه بارتنینگ تنها جنبه کوچکی از چیزی است که یک ربات با این نوع قابلیت های اجتماعی می تواند ارائه دهد. شخصی سازی از این نوع می تواند برای دستیارهای رباتیک در همه محیط ها اعمال شود تا تعامل انسان و ربات را تسهیل کند و پذیرش انسان از این پیشنهادات رباتیک را بهبود بخشد.

این تیم نوشت: «توانایی شخصی‌سازی رفتارها برای ایجاد و حفظ پیوند طولانی‌مدت با کاربر در برنامه‌های کاربردی انسان‌گرا، مانند حوزه خدمات، برای یک ربات ضروری است».

این تیم با موفقیت یک نمونه اولیه از BRILLO را در یک محیط آزمایشی آزمایش کرده است و برنامه‌هایی برای انجام آزمایش‌های بیشتر سیستم در یک محیط واقعی برای تایید کارایی طراحی دارد.

 

 

پایان .

لینک منبع : https://www.iotworldtoday.com/2022/08/10/bartending-robot-makes-drinks-socializes-with-customers

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد