“چشم انداز” می تواند برای صنایع مختلف، به ویژه برای مدیریت لجستیک و انبار بسیار مفید باشد. از بین تمام وظایف مرتبط با مدیریت انبار، منطقه ای که بهبود واقعیت افزوده می تواند مؤثرترین و امیدوارکننده باشد، انتخاب اقلام است. با هدایت کارکنان انبار از طریق عملیات جمع آوری سفارش، دستگاه های تلفن همراه دستی و عینک های هوشمند با نرم افزار واقعیت افزوده، هزینه های زمانی و میزان خطا را کاهش می دهند. علاوه بر این، چنین راهنمایی‌هایی می‌تواند آموزش کارکنان جدید را به طور قابل توجهی کوتاه کند و به آنها اجازه دهد از همان ابتدا کارآمد کار کنند.

در این مقاله به شما می گوییم که چگونه خدمات واقعیت افزوده دقیقاً انتخاب اقلام را ساده می کند و در مورد مسائل انتخاب دستگاه، آموزش AR و ادغام نرم افزار AR با سیستم های داخلی شما، از جمله سیستم مدیریت انبار (WMS) و CRM بحث می کنیم.

 

تغییر شکل انتخاب آیتم با AR

چالش‌های انتخاب بسته به عوامل متعددی از جمله متراژ مربع انبار شما و فضای عمودی موجود در آن، استفاده یا عدم وجود سیستم‌های ذخیره‌سازی و بازیابی خودکار (AS/RS)، تعداد افراد پرسنل شما و تجربه کاری آنها هنگام انتخاب بسته عملکردی برای نرم افزار AR خود، به ویژگی هایی توجه کنید که حادترین چالش هایی را که در حال حاضر با آن روبرو هستید را برطرف می کند. بعداً با مشاهده تأثیر مثبت انتخاب موارد با پشتیبانی AR، می‌توانید عملکرد را گسترش دهید و ویژگی‌های جدیدی را اضافه کنید.

 

جهت یابی

این ویژگی برای انبارهایی که بزرگتر از 100000 فوت مربع هستند، که در آن کارکنان از وسایل نقلیه انبار برای حرکت سریعتر استفاده می کنند، ضروری است. انبارهای متوسط ​​نیز ممکن است این ویژگی را در نظر بگیرند، زیرا کار کارکنانی را که در دوره آموزشی هستند، که با آن مکان آشنا نیستند، شروع می‌کند.

نحوه عملکرد ناوبری AR کاملاً ساده است. ابتدا، یک کارمند از عینک هوشمند یا گوشی هوشمند برای باز کردن لیستی از مواردی که باید انتخاب کند استفاده می کند. آنها می توانند این کار را در کمتر از یک دقیقه با آپلود کردن لیست از WMS یکپارچه با برنامه انجام دهند. سپس نرم افزار لیست را همراه با خواندن داده های به روز چیدمان انبار تجزیه و تحلیل می کند و راحت ترین و سریع ترین مسیر را برای جمع آوری تمام اقلام ایجاد می کند.

پس از ایجاد مسیر، برنامه دستورالعمل هایی را در مورد نحوه رسیدن به مکان بعدی ارائه می دهد. دستورالعمل ها به شکل فلش های اشاره گر هستند که به صورت یک لایه مجازی روی صفحه عینک یا گوشی هوشمند ظاهر می شوند و واقعیت ثبت شده توسط لنز دوربین را تقویت می کنند. همچنین می‌توان یک صدای تکمیلی با دستورات ناوبری اولیه اضافه کرد.

 

مکان یابی یک آیتم

این ویژگی یک گام بعدی منطقی است در صورتی که انتخاب کنید ناوبری را در بسته عملکرد برنامه AR خود داشته باشید. پس از اینکه یک کارمند به مکان مورد نیاز رسید، برنامه به طور خودکار با اشاره به آن مورد، آن را تعیین می کند. با این حال، اگر انبار شما کمتر از 25000 فوت مربع است و نیازی به دستورالعمل‌های ناوبری ندارد، این ویژگی می‌تواند اولین گام در فرآیند برداشت نیز باشد. با این حال، در این مورد، این ویژگی باید با امکان معرفی شده قبلی برای بارگیری لیست موارد از سیستم های داخلی شروع شود.

دانستن چیدمان دقیق انبار شما و همچنین قرار دادن اقلام استاندارد در آن، نرم افزار واقعیت افزوده، گروه کد اقلام موجود در لیست را تجزیه و تحلیل می کند. سپس، همانطور که یک کارمند از دستگاه برای اسکن محیط اطراف استفاده می کند، برنامه به ناحیه ای که آیتم های گروه کد درخواستی هستند اشاره می کند. هنگامی که یک کارمند یک مورد را انتخاب می کند، برنامه می تواند تأیید را از طریق خواندن بارکد انجام دهد، بنابراین احتمال خطا را از بین می برد.

 

خواندن بارکد

اگر قبلاً یک سیستم بارکدخوان الکترونیکی در انبار خود دارید، می‌توانید آن را با برنامه AR ادغام کنید تا امکان انتقال خودکار داده‌ها از بارکدخوان‌ها به برنامه را فراهم کند. اگر هنوز سیستم مشابهی ندارید یا می‌خواهید استفاده از دستگاه را به حداقل برسانید، می‌توانید خواندن بارکد را با برنامه‌های AR انتخاب کنید. با نرم افزار مناسب، حتی یک گوشی هوشمند معمولی می تواند به راحتی جایگزین هر دستگاه بارکد خوان شود.

قبل از راه‌اندازی حالت خواندن بارکد در برنامه، کارمند انبار می‌تواند حالت خاصی را برای اسکن انتخاب کند: چک کردن یا انتخاب. در صورت ورود، هر مورد اسکن شده به طور خودکار در WMS ثبت می شود. در صورت انتخاب، برنامه اطلاعات بیشتری در مورد آیتم روی صفحه نمایش می دهد و آن را با ورودی در لیست انتخاب مقایسه می کند. این نوع تأیید انتخاب خودکار در زمان صرفه جویی می کند و خرابی های انتخاب را به حداقل می رساند.

 

دستگاه دستی یا عینک هوشمند؟

برنامه‌های واقعیت افزوده هم برای دستگاه‌های معمولی تلفن همراه و هم برای عینک‌های هوشمند در دسترس هستند، بنابراین انتخاب دستگاه مورد نظر برای شما مهم است.

مزیت آشکار دستگاه های تلفن همراه در دسترس بودن آسان آنهاست: همه برنامه را توسعه می دهید، از کارکنان انبار خود می خواهید آن را روی تلفن هوشمند یا تبلت خود نصب کنند و از آن استفاده کنند. توسعه AR برای دستگاه های دستی نیز در مقایسه با عینک های هوشمند ارزان تر است. با این حال، متخصصان انبار شما از راحتی استفاده از عینک هوشمند و داشتن هر دو دست شما قدردانی خواهند کرد. وقتی در مورد کار در یک انبار بدون AS/RS صحبت می کنیم، بیشتر از آن.

قبل از تصمیم گیری نهایی، تمام جوانب مثبت و منفی دو گزینه را به دقت بسنجید. همچنین ممکن است بخواهید با فروشندگان واقعیت افزوده مشورت کنید و در مورد تفاوت هزینه و تجربه کاربر به تفصیل بحث کنید.

 

آموزش AR

درست مانند هر نرم افزار واقعیت افزوده، برنامه AR برای مدیریت انبار قبل از استفاده نیاز به دریافت دانش خاصی دارد. کمک به برنامه در یادگیری طرح‌بندی اولین قدم است، صرف نظر از اینکه ویژگی پیمایش را دارید یا خیر. توسعه دهندگان نقشه انبار شما را در هسته برنامه ادغام می کنند و آن را با داده های مربوط به قرار دادن اقلام و – در صورت انتخاب ویژگی ناوبری – با دستورالعمل های راهنمای مبتنی بر مکان غنی می کنند. آموزش تشخیص بارکد به برنامه در مرحله بعدی انجام می شود: توسعه دهندگان AR مطمئن می شوند که برنامه می تواند تمام کدهای استفاده شده در سیستم های انبار شما را تشخیص دهد و این کار را سریع، صحیح و در شرایط نوری مختلف انجام دهد.

توجه داشته باشید که آموزش مستلزم همکاری مستمر با فروشنده توسعه شما است. همانطور که تجارت شما تکامل می یابد، مطمئناً به نرم افزار AR نیاز خواهید داشت تا در مورد قرار دادن یک آیتم جدید بدانید، بارکدهای جدید را بشناسید یا در طرح بندی انبار تغییر یافته حرکت کنید.

 

یکپارچه سازی

تنها زمانی که با سایر سیستم‌های داخلی – WMS، CRM، ERP و غیره ادغام شود، برنامه AR می‌تواند پتانسیل کامل خود را نشان دهد. با دسترسی از راه دور به سیستم‌های شرکت، کارمندان انبار می‌توانند داده‌های لازم (لیست‌های اقلام از WMS یا اطلاعات مشتری از CRM) را دانلود کنند و آن‌ها را بارگذاری کنند و همه اطلاعات مربوط به انبار را به‌روز کرده و به راحتی برای بازاریابی و فروش شرکت خود در دسترس قرار دهند. بخش ها علاوه بر این، از آنجایی که آپلود داده ها نیازی به هیچ اقدامی از جانب کارمند ندارد و به صورت خودکار انجام می شود، ادغام باعث صرفه جویی در زمان و حذف خطاهای احتمالی می شود.

 

پایان.

لینک منبع : https://www.scnsoft.com/blog/how-to-use-ar-for-order-picking-in-warehouses

 

 

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد