صنایع خودروسازی و مدیریت ناوگان هر دو به شدت به حسگرها و کنترل‌کننده‌ها به عنوان هسته تله‌ماتیک خود متکی هستند. بنابراین کیفیت و قابلیت اطمینان این اجزا به طور مستقیم بر راه حل حاصل تأثیر می گذارد.

بنابراین، یکی از مبرم‌ترین مسائلی که تولیدکنندگان خودرو در مسیر ادغام محصولات و خدمات مختلف اینترنت اشیا با آن مواجه می‌شوند، تلاش‌های عظیمی است که باید برای جستجوی ارائه‌دهندگان مناسب سنسورها صرف کنند. اغلب پروژه‌های جذاب مانند کنترل از راه دور یک ماشین، به دلیل کمبود عادی تامین‌کنندگان سخت‌افزار فلج می‌شوند.

ما کسانی نیستیم که چرخ را دوباره اختراع کنیم، بیایید راه های رایج برای نزدیک شدن به این هدف را بررسی کنیم:

سنسورها و کنترلرهای مورد نیاز خودرو را در داخل طراحی کنید و سازنده ای را پیدا کنید که توانایی تولید قطعات مورد نظر را داشته باشد. به عنوان یک گزینه – یک تولید کننده فرعی ایجاد کنید.
یک تامین کننده OEM را پیدا کنید که قبلاً یک کنترل کننده خودرو با ویژگی های مورد نیاز تولید می کند و راه حلی را بر اساس سخت افزار موجود با تمرکز تلاش توسعه بر روی نرم افزار بسازید.
یک راه حل آماده شامل نرم افزار و سخت افزار پیدا کنید، شرایط شراکت مناسب را مذاکره کنید یا شرکت را خریداری کنید.

اولین گزینه که شامل توسعه سخت افزار اختصاصی می شود به دلیل طولانی شدن جدول زمانی برای اکثر شرکت ها نامناسب است. ممکن است 6 تا 12 ماه طول بکشد تا یک محصول پایدار طراحی شود که از نظر هزینه و عملکرد بهینه شده باشد. چنین مدت زمان متأسفانه برای محصولات نوآورانه غیرقابل قبول است و عملاً هرگونه مزیت رقابتی مرتبط با ویژگی نوآورانه محصول را حذف می کند. بازار آنقدر سریع در حال تغییر است که آشیل خیلی پشت سر لاک پشت می ماند.

می توان با تمرکز تلاش های طراحی در محل و در نتیجه حذف تاخیر در تصمیم گیری، مرحله طراحی را تسریع کرد، اما بدون شک این امر منجر به افزایش سرسام آور هزینه ها می شود.

پیدا کردن یک تامین کننده OEM ممکن است به عنوان یک راه حل آسان به نظر برسد، اما ممکن است مشکل باشد. ارائه دهندگان رقیب تمایلی به اشتراک گذاری مخاطبین ارزشمند نخواهند داشت، بنابراین لازم است مقداری زمان و تلاش برای جستجو سرمایه گذاری شود.

مشکلات کیفیت: این مورد نادری نیست که یک ویژگی اعلام شده برای یک دستگاه خاص 100٪ آماده نباشد یا کیفیت مورد نظر باقی بماند. در حالی که برای بررسی آن زمان صرف کرده ایم، هنوز باید چنین گزینه ای را کنار بگذاریم و به گزینه بعدی برویم، اگرچه زمان ارزشمندی تلف شده است. و حتی اگر ارائه‌دهنده کامل حسگرهای خودرو از میان صدها سنسور موجود انتخاب شده باشد، مرحله بعدی – مذاکره در مورد قیمت، ویژگی‌ها، جابجایی کالاهای معیوب، شرایط گارانتی – کمتر مهم یا زمان‌بر نیست.

و البته همیشه این گزینه برای یافتن یک محصول پایدار با یک SDK خارج از قفسه وجود دارد. از آنجا به بعد دو راه وجود دارد – مشارکت با سازنده حسگرهای خودرو یا خرید شرکت. اکتساب یک گزینه مناسب برای شرکت های بزرگتر است، بزرگترین چالش در برآورد صحیح ارزش بازار راه حل موجود (ارزش نوآوری آن) است. هرازگاهی درباره چنین خریدهایی می شنویم – جدیدترین مورد خرید Movidius توسط اینتل است. در این مورد جنبه ای که نیاز به ردیابی دارد، ترتیبات صدور مجوز برای محصولات شخص ثالث استفاده شده است.

با این حال، یک راه حل دیگر وجود دارد – استخدام مشاوران حرفه ای که در توسعه پروژه تحقیق و توسعه، ترجیحاً در مدیریت ناوگان و خودرو با تجربه هستند. به این ترتیب شما به شبکه موجود مشاوران از ارائه دهندگان، راه حل ها و خدمات متخصصان مجرب فناوری اطلاعات دسترسی خواهید داشت که می تواند به بهینه سازی مراحل طراحی و توسعه کمک کند.

چنین شرکت‌هایی قبلاً سرمایه‌گذاری هنگفتی برای شناخت بازار عرضه‌کنندگان انجام داده‌اند، با بیشتر مشکلات احتمالی روبرو شده‌اند و شما را بدون زحمت در این فرآیند هدایت می‌کنند.

 

لینک منبع : https://www.scnsoft.com/blog/automotive-sensors

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد