کسب‌وکارها اغلب هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب نوع حضور وب، با یک مانع مواجه می‌شوند. پس از تصمیم گیری در مورد یک پروژه توسعه وب به طور کلی، آنها بین یک وب سایت و یک پورتال وب متزلزل شدند و معمولاً اعتراف کردند که تفاوتی بین این دو گزینه نمی بینند. اگر خود را در موقعیت مشابهی می بینید، ناامید نشوید و ادامه دهید – من هم یک وب سایت و هم یک پورتال وب را توصیف می کنم و ویژگی های اصلی آنها را فهرست می کنم تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

 

وب سایت ها و پورتال های وب: نمای کلی

تفاوت اصلی بین وب سایت و پورتال وب در این است که وب سایت یک مقصد آنلاین است که برای مخاطبان گسترده تر باز است. در مقابل، پورتال وب برای گروه های خاصی از مردم خدمت می کند. محتوای وب‌سایت‌ها برای همه کاربران در دسترس است و کمتر شخصی‌سازی شده است و محتوای پورتال وب معمولاً پس از ثبت‌نام در دسترس است.

همزمان، وب‌سایت‌ها و پورتال‌های وب مدرن در حال تغییر هستند و عملکردهای همپوشانی دارند. وب‌سایت‌های بیشتری برای کاربرانشان شخصی‌سازی می‌شوند، و پورتال‌های وب‌ای هستند که دارای صفحات عمومی هستند. به عنوان مثال، گارتنر پورتال وب را به عنوان یک وب سایت پربازدید با طیف وسیعی از محتوا، خدمات و لینک های فروشنده تعریف می کند.

 

مقایسه: یک پورتال وب در مقابل یک وب سایت

اگر سعی می کنید بفهمید کدام گزینه را انتخاب کنید، در اینجا راهنمای کوتاهی وجود دارد که به شما در تصمیم گیری کمک می کند.

مخاطب: اگر به مخاطبان گسترده تری از کاربران ناشناس علاقه دارید، یک وب سایت را انتخاب کنید. برای پاسخگویی به مخاطبان خاص، یک پورتال وب را انتخاب کنید.
کنترل محتوا: اگر می خواهید روی ارائه و مدیریت محتوا تمرکز کنید، یک وب سایت را انتخاب کنید. اگر به کنترل پیشرفته ای بر آنچه کاربران می بینند نیاز دارید، به سراغ پورتال وب بروید.
اکوسیستم فناوری اطلاعات: اگر نیازی به ادغام چندگانه با سایر برنامه های تجاری ندارید، یک وب سایت ممکن است انتخاب بهتری باشد. اگر انتظار دارید راه حل شما به طور منسجم با برنامه های داخلی و شخص ثالث کار کند، بهتر است یک پورتال وب را انتخاب کنید.

 

گزینه مناسب برای شما چیست؟

پاسخ به کسب‌وکاری که در آن فعالیت می‌کنید و وظایفی که سعی می‌کنید به صورت آنلاین حل کنید بستگی دارد. اگر هدف اصلی شما افزایش فروش و جذب مشتریان جدید است، احتمالاً به یک وب سایت نیاز دارید. اگر هدف شما حفظ مشتریان فعلی، بهبود وفاداری آنها به برندتان و افزایش شناخت کلی برند است، یک پورتال یک انتخاب منطقی خواهد بود. در صورتی که نیاز به ایجاد یک هاب برای همکاری موثر با شرکا یا فروشندگان خود داشته باشید، پورتال وب نیز مناسب خواهد بود.

 

پایان .

لینک منبع : https://www.scnsoft.com/blog/website-vs-web-portal

 

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد