سازمان‌ها از پورتال‌های وب استفاده می‌کنند تا به مخاطبان هدف منتخب (مشتریان، شرکای تجاری، کارمندان و غیره) دسترسی به محتوا و قابلیت‌های مرتبط را فراهم کنند. با فعال کردن ارتباطات و همکاری از راه دور خارجی (با شرکا و مشتریان) و داخلی (بین کارمندان)، پورتال های وب به ویژه در طول همه گیری COVID-19 مرتبط می شوند. و ارتباط پورتال ها در آینده نزدیک کاهش نخواهد یافت، به عنوان مثال، تقریباً دو سوم کارمندان ایالات متحده که در طول همه گیری از راه دور کار کرده اند، مایلند به این کار ادامه دهند.

 

ماهیت

پورتال های وب مدرن، وب سایت های پربازدید با ویژگی های مدیریت محتوا، همکاری و شخصی سازی جستجوی محتوا هستند. برخی از پورتال های وب (به عنوان مثال، یک پورتال بیمار) با داده های حساس سروکار دارند، بنابراین باید به ویژگی های امنیتی پورتال مانند تأیید اعتبار چند عاملی، سیاست های حفظ و حذف محتوا و رمزگذاری داده ها توجه شود. در مقابل، یک وب‌سایت رایج عمدتاً برای مقاصد اطلاعاتی ساخته شده است و قابلیت‌های همکاری و شخصی‌سازی بسیار کمتری دارد و مخاطبان اینترنتی گسترده‌تر و اغلب نامشخصی را هدف قرار می‌دهد.

 

نمونه های موفق پورتال وب

بسته به اهداف تجاری که دنبال می‌کنید و مخاطبان هدف خود، می‌توانید از بین چندین نوع پورتال وب انتخاب کنید:

شماره 1 پورتال فروشنده

پورتال فروشنده که به عنوان پورتال تامین کننده نیز شناخته می شود، یک محیط آنلاین امن برای همکاری با تامین کنندگان یک شرکت و ساده سازی فرآیندهای تدارکات را نشان می دهد. چنین پورتال هایی ورود و ارتباط فروشنده، سفارش و ردیابی سفارش و موارد دیگر را تسهیل می کنند. نگاهی به پورتال تامین کننده دایملر بیندازید تا درک بهتری از عملکرد پورتال های فروشنده داشته باشید.

شماره 2 پورتال های بیماران

پورتال های بیمار به عنوان یک مرکز ارتباطی برای کادر پزشکی و بیماران عمل می کند. به عنوان مثال، بیماران می توانند از طریق یک پورتال نوبت رزرو کنند و نتایج آزمایش را ببینند. برای بررسی یک پورتال بیمار شیک و کارآمد در عمل، از پورتال مراقبت از زنان پایتخت دیدن کنید.

شماره 3 اینترانت

اینترانت ها فرصتی را برای کارکنان شرکت فراهم می کند تا بدون نیاز به استفاده از منابع خارجی، در جریان آخرین به روز رسانی های شرکت قرار بگیرند، در فرآیندهای یادگیری و توسعه حرفه ای به صورت آنلاین شرکت کنند و از فرآیند کار با ویژگی های مدیریت اسناد و پروژه و ابزارهای همکاری پشتیبانی کنند. اینترانت ها می توانند شامل برخی از ویژگی های رسانه های اجتماعی باشند (مانند ارسال عکس، جمع آوری لایک و اشتراک گذاری اخبار، پیوستن به جوامع و مسابقات). شما می توانید نسخه ی نمایشی تعاملی ما را برای دریافت یک نمونه اینترانت گویا ببینید.

شماره 4 پورتال های دولتی

کانزاس سیتی، میسوری، استفاده از خدمات محبوب مانند پرداخت قبوض و بلیط پارکینگ را برای شهروندان آسان می کند و بازدیدکنندگان می توانند آدرس خود را برای مشاهده اطلاعات خدمات شخصی شده وارد کنند.

شماره 5 پورتال دانشجویی

دانشگاه استنفورد یک پلت فرم آنلاین برای دسترسی به اطلاعات مختلف در مورد مشاوره تحصیلی، تدریس و درجه بندی، ثبت نام و استخدام، آموزش و امور مالی و موارد دیگر ایجاد کرد. این پورتال همچنین برای ثبت تراکنش های مربوط به همه موارد ذکر شده در بالا استفاده می شود.

یک پورتال تحت وب کاربر محور بسازید

ویژگی‌های جستجو و مدیریت محتوا و همکاری پورتال‌های وب می‌تواند از حضور دیجیتالی شما پشتیبانی کند و کار از راه دور را فعال کند. پیاده سازی یک پورتال وب با تجزیه و تحلیل دقیق وضعیت کسب و کار شما شروع می شود و شامل انتخاب نوع پورتال وب، توضیح بیشتر در مورد عملکرد یک پورتال و تصمیم گیری در مورد پشته فناوری است.

 

پایان .

لینک منبع : https://www.scnsoft.com/blog/web-portal-examples

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد