در سال 2022، حضور آنلاین برای ماندن در رقابت ضروری است. به عنوان مثال، حدود 90٪ از مشتریان ایالات متحده انتظار دارند که یک برند یک پورتال سلف سرویس آنلاین برای مشتریان داشته باشد. یک وب پورتال مدرن را می توان یک وب سایت برتر یا به قول گارتنر «یک وب سایت پربازدید با طیف وسیعی از محتوا، خدمات و لینک های فروشنده» در نظر گرفت. پورتال های وب با یک رابط وب واحد که دسترسی به انواع داده ها و خدمات را فراهم می کند، عملکردهای پیچیده و قابلیت های تعاملی را برای صنایع مختلف (به عنوان مثال، تجارت الکترونیک، رسانه های جمعی، بانکداری، آموزش) و انواع جوامع ارائه می دهند.

 

انواع متداول پورتال های وب
پورتال B2C

پورتال B2C یک پورتال معمولی تجارت الکترونیک است که هدف آن ایجاد بهترین تجربه خرید ممکن است. این امکان ایجاد یک سفر خرید را از برانگیختن علاقه به محصول یا خدمات شما تا نهایی کردن خرید را فراهم می کند. این نسخه نمایشی پورتال مشتری آنلاین را امتحان کنید تا بهتر بفهمید این نوع پورتال چگونه به نظر می رسد.

 

پورتال B2B

یک پورتال B2B معمولاً با محصولات یا خدمات گران‌تر و پیچیده‌تر از پورتال B2C سروکار دارد. انواع پورتال B2B شامل یک پورتال متعلق به خریدار، یک پورتال متعلق به تامین کننده و بازارهای مستقل است که چندین خریدار و فروشنده را گرد هم می آورد. در B2B، فضای کمی برای خرید فوری وجود دارد و سفر خرید طولانی‌تر می‌شود و شرکت‌کنندگان بیشتری را درگیر می‌کند. بنابراین، پورتال B2B به قابلیت های شخصی سازی و همکاری برتر نیاز دارد.

برای بررسی دقیق‌تر مشخصات پورتال‌های B2B، می‌توانید پورتال فروشنده نسخه‌ای ما را برای یک شرکت تولیدی F&B یا نمونه پورتال مشتری B2B ما را برای یک سازنده مبلمان بررسی کنید و یک نسخه نمایشی پورتال تجارت الکترونیک B2B را بررسی کنید.

پورتال های خدماتی

پورتال خدمات (پرتال سلف سرویس) یک پلتفرم مبتنی بر وب است که عملکردها و اطلاعات را از منابع مختلف جمع آوری می کند تا امکان خودیاری و خودسرویس کاربر را فراهم کند. رایج ترین انواع پورتال های خدماتی عبارتند از پورتال های سلف سرویس مشتری، پورتال های سلف سرویس کارکنان (آنها اغلب به عنوان بخشی از یک پورتال بزرگ HR وجود دارند)، پورتال های خدمات دولتی و پورتال های بیماران.

پورتال شریک

پورتال های شریک برای مشاغلی طراحی شده اند که از طریق کانال های فروش غیرمستقیم اقدام به فروش می کنند. پورتال شریک ابزاری برای مدیریت روابط شریک شما و متقاعد کردن شرکای شما برای فروش بیشتر محصولات یا خدمات شما است.

 

پورتال های Community

یک پورتال اجتماعی یک راه عالی برای تبلیغ برند شما و افزایش دیده شدن آن است. همچنین راهی برای شنیدن نظرات مخاطبان در مورد محصولات یا خدمات شما و به دست آوردن بینش بی طرفانه برای بهبود آنهاست.

 

پورتال آموزش الکترونیکی

در حال حاضر، نیاز به پورتال های آموزش الکترونیکی به طور فزاینده ای افزایش یافته است زیرا مردم تمایل دارند فعالیت های یادگیری خود را به سمت سیستم عامل های دیجیتال سوق دهند. در حوزه کسب‌وکار، پورتال‌های یادگیری می‌توانند توسط شرکت‌هایی استفاده شوند که می‌خواهند در هزینه و زمانی که برای آموزش حضوری کارکنان جدید یا فعلی صرف می‌کنند، صرفه‌جویی کنند.

 

پایان .

لینک منبع : https://www.scnsoft.com/blog/web-portal-types

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد