ایده ای برای اتصال خانه به هم و به راحتی از یک دستگاه/دستگاه، ایده جدیدی نیست. به عنوان اکثریت ایده‌های نوآورانه، جایگاه و پیروان خود را از طریق رمان‌های علمی تخیلی پیدا کرد و مسیر خود را در اختراعات اولیه ادامه داد.

طبق گفته وزارت تجارت و صنعت بریتانیا (DTI)، خانه هوشمند «مسکنی است که دارای یک شبکه ارتباطی است که لوازم و خدمات الکتریکی کلیدی را به هم متصل می‌کند و امکان کنترل، نظارت یا دسترسی به آنها را از راه دور فراهم می‌کند».

اولین ویژگی نسبتاً موفق خانه هوشمند به سال 1975 اسکاتلند باز می گردد. X10 مجموعه‌ای از پروتکل‌ها است که به لوازم خانگی اجازه می‌دهد از طریق سیم‌های الکتریکی که قبلاً در خانه نصب شده‌اند، تعامل داشته باشند. این یک اختراع خارق‌العاده بود، یک نقص قابل مشاهده داشت و می‌توانست تداخل الکترونیکی سایر لوازم خانگی را به عنوان یک فرمان تفسیر کند و واکنش نشان دهد یا اصلاً فرمان را دریافت نکند.

امروزه خانه هوشمند هنوز هم با همان تعریف مشخص می شود. در عوض نحوه اتصال دستگاه ها در حال بازنگری است. هنوز هم می‌توان یک خانه را با استفاده از اتصالات قدیمی هوشمند ساخت (سیستم در خطوط و سیم‌های موجود گنجانده شده است)، که آن را به یک کار نسبتاً پرهزینه تبدیل می‌کند. با معرفی و توسعه سریع فناوری های تلفن های هوشمند، می توان سیستم خانه هوشمند را از ابتدا تعبیه کرد و از طریق امواج رادیویی به دستگاه هوشمند متصل شد. سیگنال‌های بلوتوث، وای‌فای و تلفن همراه اینگونه عمل می‌کنند. کدام راه راحتی بیشتری به خانه شما می بخشد؟

به طور خلاصه، سه چیز وجود دارد که یک خانه برای هوشمندسازی آن نیاز دارد:

شبکه داخلی – سیم، کابل، بی سیم
کنترل هوشمند – دروازه ای برای مدیریت سیستم ها
اتوماسیون خانگی – پیوند بین محصولات، خدمات و سیستم های خارجی

 

فهرست کوتاهی از دستگاه های هوشمند محبوب

دستگاه هایی برای نظارت بر دمای خانه در لیست محبوب ترین دستگاه ها قرار دارند. Nest Thermostat که از هر دستگاهی با استفاده از Wi-Fi کنترل می‌شود و بر اساس عادت‌های شما تنظیم می‌شود، شما را در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید، خنک نگه می‌دارد.

دستگاه امنیتی قناری شامل دوربین و آژیر برای دفع موفقیت آمیز سارقان است که ایجاد احساس ایمنی از لیست مستثنی نخواهد شد.

Kwikset Kevo یکی دیگر از ابزارهای نسل بعدی است که شما را از گم شدن کلید در خود باز می دارد. باز کردن قفل درب تنها با استفاده از انگشت قطعاً چیزی است که ما به آن نیاز داریم. Kevo امکان تخصیص کلیدهای مجازی به طور دائم یا موقت، نظارت بر ورود و خروج، دریافت هشدارهای فعالیت از طریق برنامه Kevo را فراهم می کند.

ساخته شده توسط شرکت مستقر در سیدنی، Ninja Blocks، حاوی Ninja Blocks به عنوان حسگرهای بی سیم که به یک شبکه خانگی متصل می شوند، شما را در کنترل دستگاه های الکترونیکی با گزینه نظارت خودکار قرار می دهند. با مجموعه‌ای از دستگاه‌های USB کوچک که به‌عنوان گره‌های اضافی عمل می‌کنند و با تجزیه و تحلیل سیگنال‌های کم‌انرژی بلوتوث (BLE) همپوشانی آنها، سیستم یک مدل سه‌بعدی دیجیتالی از محیط می‌سازد. این تقریباً امکانات بی پایانی را در اختیار شما قرار می دهد، زیرا می توانید آن را برای مراقبت از کلیدهای خود یا حیوانات خانگی (سگ یا گربه) برنامه ریزی کنید، Ninja Sphere می تواند به شما بگوید چه زمانی گم شده اند و مطمئن شوید که فوراً به شما اطلاع می دهد.

 

فن آوری هایی که پشت مفهوم خانه هوشمند هستند به چه معناست؟

پس از نگاهی به فناوری‌های خانه هوشمند و دستگاه‌های محبوب، بیایید بیشتر روی بخش نرم‌افزاری معامله تمرکز کنیم.

نرم افزار اتوماسیون متن باز OpenHAB با استفاده از حدود 50 فناوری مختلف برای ادغام لوازم و دستگاه های هوشمند خانگی، پلتفرمی ایجاد می کند. این راه حل برای ایجاد رابط کاربری یکنواخت است. OpenHAB از دسترسی از راه دور پشتیبانی می کند و از امنیت داده ها مراقبت می کند و به کاربر اجازه می دهد تصمیم بگیرد کدام اطلاعات را در آنجا قرار دهد.

برنامه‌های تلفن همراه رایگان، مانند برنامه Control4 و برنامه هوشمند Yonomi، با یافتن و اتصال همه آنها به یکدیگر، امکان پیمایش در دستگاه‌های موجود را فراهم می‌کنند. سیستم Yonomi از شبکه Wi-Fi برای استفاده از دستگاه‌های متصل به هم در ایجاد روال‌ها استفاده می‌کند (روال تماس، بی‌صدا کردن همه دستگاه‌های صوتی، روال خوش آمدگویی به خانه، خوش آمدگویی به شما پس از یک روز کاری طولانی و غیره). همه روال‌ها را می‌توان در زمان خاصی از روز یا در منطقه خاصی از خانه برنامه‌ریزی کرد. Control4 این امکان را به شما می دهد تا با استفاده از 3G/4G یا اتصال به اینترنت، خانه خود را از هر نقطه ای در جهان کنترل کنید.

نرم افزار پیکربندی Loxone (Loxone Config) هم به عنوان یک برنامه تلفن همراه و هم به عنوان یک رابط وب ارائه می شود. این پلتفرم یک حالت شبیه سازی برای تست تنظیمات شما از قبل فراهم می کند. Loxone Config لوازم خانگی هوشمند را به بیش از 60 بلوک از پیش ساخته شده مانند زنگ هشدار، کنترل رسانه، کنتور برق و غیره تقسیم می کند.

فن‌آوری‌های خانه هوشمند اینجا هستند تا بمانند و زندگی ما را آسان‌تر و شب‌ها را در خانه لذت‌بخش‌تر کنند. از آنجایی که این فناوری‌ها در حال گسترش هستند، شکی در توسعه بیشتر و بیشتر در این حوزه وجود ندارد.

 

پایان .

لینک منبع : https://www.scnsoft.com/blog/smart-homes

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد